HTML

Mit veszünk magunkra, hogyan próbálják ránk adni!

A médiából, vagy a közvetlen eladóktól származó értékesítést elősegítő üzenetekről alkotott véleményem. Azokról amelyek tetszenek, és azokról amelyek nem.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Konkrétan megkérdezi! Valami történik!

2008.06.20. 17:55 :: marketING

Az előző bejegyzésben néhány szó erejéig megjegyeztem, hogy van 10-ből egy eladó, aki nem azt kérdezi, hogy Még valamit? vagy Más valamit?, az utóbbi időben találkoztam ezzel az eggyel! Iskolapélda!

 


Tankoltam az autóba üzemanyagot, és fizetésre kerül a sor. Köszönés után közöltem, hogy melyik kúton tankoltam és szeretném kifizetni a számlát. A végösszeg ismertetés előtt megkérdezte a pultban álló hölgy, hogy - Az akciós marcipánból számolhatok egyet? Amint kimondta a kérdést egyből rávágtam, hogy – igen! Nem gondolkodtam, hogy ez most akkor mennyi lesz, szeretem e azt az ízesítésű desszertet, hanem az újdonság hatása miatt, és amiért egyből rámutatott a tálakban sorakozó falatnyi édességre, meghozta az ingeremet. Persze, ez egy jó próbálkozás volt, hiszen kifejezetten utálhatnám is a marcipán, de szerencséje volt. Nem akkora mennyiséget ajánlott, ami még karácsonykor is a kocsiba maradt volna, és akár a kocsi többi utasának is felajánlhattam volna kedvességből. Kíváncsi voltam, hogy a következő alkalommal mi fog történni. Szintén elindult a folyamat, de most ezt kérdezte, - Egy kulcstartót számolhatok a számlához? Erre nemet mondtam, mert nem szeretem a kulcstartót, és nem is volt igényem. De a mellettem lévő kasszánál a hölgy sikerrel járt a másik autóstársnál.  Aki, amikor a kocsihoz ért boldogan lóbálta a kisfia előtt az ajándékot, és jó volt látni a srác arcán az őszinte örömöt, hogy kapott valami kis apróságot. A harmadik vásárláskor már egy kisebb kocsit ajánlott a hölgy, ez már egy másik kúton volt, de ott sem kértem a piros járgányból.
A lényeg, hogy nem csak egy ilyen alkalmazott van ennél a cégnél, hanem konkrétan megtanították őket a ráajánlásra. Ez a felülajánlási technika a gyorséttermek látogatói számára nem lehet ismeretlen, bár már nem hiszem, hogy feltűnik embertársaimnak. Sajnos nem mind alkalmazza, akit a pénztárhoz engednek. Emlékeztek: - Nagy üdítővel vagy krumplival adhatom? vagy Menüben adhatom?
Örömmel tapasztalom, hogy most már nem 10-ből egy felejtette el a Más valamit? kérdést, hanem 10-ből kettő.
Ti hol találkoztok ilyen kereskedővel, ha találkoztok? Mennyire idegesít, ha ajánlanak konkrétan egy terméket a vásárolni szándékozó termék, vagy szolgáltatás mellé?

Szólj hozzá!

Címkék: marketing kereskedelem eladó felülajánlás

A bejegyzés trackback címe:

https://masvalamit.blog.hu/api/trackback/id/tr73531106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása